Ivo Richter

Dá se dnes uživit hudbou???

14. 04. 2013 16:49:10
Jistě, dá, ovšem povětšinou nikoli tou opravdu kvalitní. Alespoň tak mi to připadá při sledování fenoménu Šlágr TV, patřící jistému Karlu Peterkovi, který se v posledních letech proslavil především projektem Česká muzika. Ten se specializuje na dechovku, country a podivné rádobyvtipné písničky svého rodinného klanu.

Sebral jsem odvahu a pustil si program Šlágr TV. Právě tam uváděl Karel Peterka st. hitparádu písniček, podle oblíbenosti diváků. Jak jsem byl překvapen, když na třetím místě se umístil jakýsi pan Zoch, zpívající parodii na country spolu s "dvojníkem" Michala Tučného (chudák, musí se v hrobě obracet), na druhém Jana Peterková s písničkou, která by možná byla ospravedlnitelná u malé holčičky typu Ewa Farna, ovšem u poměrně odkvetlé ženské je to fakt k smíchu a na prvním...? Tramtadadá - Karel Peterka ml.!!! Neuvěřitelné, jak jsou ti tři oblíbení?! Ještě jsem zapomněl dodat, že zmiňovaný Pepa Zoch je jedním z moderátorů Šlágru.

Ačkoli jsem byl trochu znechucen touto náhodou a mizernou úrovní písniček, přesto jsem si řekl, že ještě chvíli vydržím a podívám se, co bude dál. Postupně se objevilo cosi, co ani moc nejde popsat - dva, nejspíš východňári, stojící u kláves Yamaha, se snažili o prezentaci "lidovek" v hávu elektro klávesovém, ovšem nějak jim uniklo, že od osmdesátých let, kdy toto frčelo, uběhlo poměrně dost času. A jaké bylo mé překvapení, když se objevil název této formace - Duo Yamaha!!! Vskutku originální. No nic, Přepnul jsem jinam s tím, že se ještě vrátím...

... a tak se i stalo. Velmi podobná dvojice, naprosto totožné provedení téměř stejných písniček, akorát místo nástrojů Yamaha, klávesy Roland. A název? No ano!!! Duo Roland! Tohle na mě bylo trochu moc. Opět jsem se odvrátil a rozhodl se to zkusit do třetice všeho dobrého i zlého - no, dobře, jenom toho zlého - zase po čase.

Odvážil jsem se až po týdnu... opět country (s)hitparáda a velká změna - 1. místo Peterková, 2. Zoch, 3. Peterka ml. A poté udělování zlaté desky Duo Yamaha... Neuvěřitelné, na zlatou mnohdy v dnešní době nedosáhne leckterá solidní a kvalitní kapela, ale Duo Yamaha... to je jiná káva :)))

Nicméně, abych se dostal k jádru pudla - hudbou se uživit moc nedá, ovšem slušná obživa se dá udělat z kdečeho. Česká muzika a s tím související projekt Šlágr tv je tím zářným příkladem. Koneckonců, právě Peterka a jeho firma stojí mj. za spolkem Eva a Vašek, kteří asi nejlépe dokázali, že čím větší sra.ky člověk dělá, tím snadněji je prodá, pokud se zaměří na správné lidi. A jak už jsme se mnohokrát přesvědčili, nejlepší kšeft jsou důchodci, ale to je zase jiná záležitost...

Autor: Ivo Richter | karma: 17.64 | přečteno: 2155 ×
Poslední články autora